Aangepaste dienstverlening door corona (FOD Binnenlandse Zaken)

Om de verspreiding van het coronavirus zo goed mogelijk tegen te gaan, is de werkwijze van de dienst burger aangepast.
We vragen om bepaalde zaken elektronisch af te handelen, voor essentiële zaken een afspraak te maken en minder dringende zaken uit te stellen.

Tot eind 2020 zijn ze gesloten op woensdagnamiddag.

  • Volgende zaken dien je elektronisch af te handelen: 

Overlijdens, akten en attesten, inzage en verbetering registers, aanvraag pin-puk, verhuis melden, aankomstverklaring en melding aanwezigheid, verlenging kort verblijf, indienen verblijfsaanvraag, aanvragen verlenging of statuutswijziging, aanvraag gezinshereniging, verlenging A-kaart

Veel van deze zaken kan je elektronisch afhandelen via ons e-loket.
Wil je hier toch meer informatie over? Contacteer de dienst Burger via burger@boechout.be.

  • Voor volgende zaken maak je een afspraak: 

Geboorten, voltrekken van geplande huwelijken, erkenningen, aanvraag ID-documenten/vreemdelingenkaarten/paspoorten/rijbewijzen (maar enkel in een dwingende situatie, spoed mits essentieel karakter of zeker ook diefstal/verlies), afleveren pin-puk (bv. telewerk)

Maak hiervoor een afspraak via 03 460 18 40 of burger@boechout.be. Bereikbaar van ma-vr van 8 tot 12 uur en op ma van 18 tot 20 uur.

  • Volgende zaken stel je best uit tot na de coronamaatregelen (tenzij een grondige reden voor dringendheid wordt ingeroepen): 

Aangifte huwelijk, wettelijke samenwoning, registratie van wilsverklaringen allerhande, aanvragen Belgische nationaliteit, onderzoek naar de reële verblijfplaats (tenzij hoogdringende situatie of door bepaalde andere bewijsstukken te aanvaarden, zie Omzendbrief 27/10/2020), aanvragen (voorlopig) rijbewijs, aanvraag paspoort, reistoelating minderjarige, annulering nog niet-afgehaalde kaarten, adreswijziging chip, kids-ID, uitschrijven uit bevolkingsregister enzovoort.

 

 

Update: 30/10/2020