Aankomst vanuit een andere gemeente

Wat is het?

Wie zich in de gemeente Boechout vestigt, is verplicht dit binnen 8 werkdagen na verhuis aan te geven.

Wie zich in een gemeente heeft gevestigd zonder hiervan aangifte te hebben gedaan binnen de gestelde termijn, zal door het college van burgemeester en schepenen van je nieuwe gemeente ambtshalve ingeschreven worden, indien het daar kennis van krijgt.

Voor wie is het?

Iedereen die vanuit een andere Belgische gemeente komt en voor Boechout als hoofdverblijfplaats kiest.

Ga je bij iemand wonen die al op het aangegeven adres is ingeschreven? Geef dit dan ook door.

Hoe geef je een adreswijziging aan?

  • Online in het e-loket, via de link onderaan deze pagina. 
  • Of kom langs bij de dienst Burger. Vergeet je identiteitskaart en volgende gegevens niet: je nieuw adres en ook de naam, voornaam én rijksregisternummer van alle personen die samen met jou verhuizen.

Na deze aangifte komt de politie vaststellen of je effectief op dat adres woont. Na positieve vaststelling wordt je adres gewijzigd in het bevolkings- of vreemdelingeregister. De dienst Burger stuurt je een uitnodiging om je persoonlijk aan te melden op de dienst. Men zal er je identiteitskaart en deze van de eventuele andere leden van het gezin aanpassen en, als jij of je gezinsleden over voertuigen beschikken, de inschrijvingsbewijzen ervan. Vanaf dat ogenblik kan je ook een aantal andere instanties je nieuwe adres doorgeven. Zie ook het overzicht "te verwittigen instanties bij adreswijziging".

Wat kost het?

Deze dienstverlening is gratis.